23 Ocak 2010 Cumartesi

Kış Çorbası ve Domates Çorbası

Malum havalar soğuk ve bu havalara uygun çok güzel bir etkinlik daha; TuzBiberDergisi'nin bu ayki konusu çorbalar..
Kışın çorbasız günümüz geçmiyor diyebilirim. Ben çorbalara bakliyat eklemeyi çok seviyorum.Bence hem tadını zenginleştiriyor hemde benim oğluş için daha besleyici hale geliyor.Boş bir vaktimde buğdayı,nohutu,yeşil mercimeği haşlayıp ve aynı zamanda etsuyu hazırlayıp dondurucuma koyuyorum,ondan sonrası zaten çok pratik oluyor..Geçelim artık çorbalara;



Kış Çorbası

Malzemeler
  • 2 tepeleme çorba kaşığı un
  • 2 tepeleme çorba kaşığı yoğurt
  • 1 su bardağı haşlanmış buğday
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 4-5 su bardağı su (yarı ölçü et suyu olabilir)
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • tuz-pulbiber-nane
Yapılışı;
  1. Yoğurdu,unu ve 3-4 bardak suyu tencereye ekleyip,çırpma teliyle karıştırarak pişirin.
  2. Kaynamasına yakın buğdayı, mercimeği ve tuzu ekleyin.Çorbanıza arzu ettiğiniz kıvama göre sıcak su ekleyin. Çorbanızı kısık ateşte 10-15 dk kaynatın.
  3. En son küçük bir tavada tereyağı,pulbiber,nane hazırlayıp çorbaya ekleyin.Afiyet olsun..



Yeşil Mercimekli Domates Çorbası

Malzemeler
  • 2 su bardağı rendelenmiş domates
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 4-5 bardak su
  • tuz-karabiber-nane
Yapılışı ;
  1. Tencerede unu 2-3 dk kavurun.Tereyağını,rendelenmiş domatesi,salçayı ekleyip çok az daha karıştırın. Pürüzsüz bir kıvam istiyorsanız bu aşamada blender kullanabilirsiniz.
  2. Su,yeşil mercimeği,tuzu,karabiberi, naneyi ekleyip pişirin.Çorbanızı 10 dk kısık ateşte kaynatın. Arzunuza göre kıtır ekmekle servis yapın. Afiyet olsun..

12 yorum:

  1. hımm bu soguk havada corbadan başka ne ister insan demi :))
    canım ellerine saglık

    YanıtlaSil
  2. Behiyecim soğuk kış günlerinin vazge
    çilmezi dumanı tüten harika çorbalar
    dır ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. canım her iki çorbada nefis görünüyor..ellerine sağlık..ayrıca fotoğrafları harika...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Kis corbasi tarifini en kisa zamanda denemem lazim!! Hep ayni corbalar yapmaktan usandim desem?:) Balkabak corbasini yeni kesfettim, cok guzel oluyor. Sira bu kis corbasinda. Paylasim icin tesekkur!! Bu arada seni takibe aldim, takibe aldigimi saniyordum ben....

    YanıtlaSil
  5. Sevilcim;Deryacım;Gülaycım
    güzel yorumlarınız için tşkler iyi ki varsınız:)

    YanıtlaSil
  6. Selmacım dene bakalım umarım baloğluşun sıcacık keyifle içer çorbasını:)bu arada nihayet takibe aldın :D

    YanıtlaSil
  7. bu keyifli blogda muhtesem fotograflarla beni tanıstırdın ya ne kadar tesekkur etsem az yahu :)))

    YanıtlaSil
  8. bu havada verilecek en güzel tarifi vermişsin.içiliyomu bunlar gııııı:)ellerine sağlık.vvallahi çorba diil ilaç be.

    YanıtlaSil
  9. Bu soğuk havada en vazgeçilmezim. Herşeyin çorbasını yapmaya bayılıyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Gökçecim;tşkler yüzümü güldürdün yani:)
    Serpilcim;Bengücüm;
    haklısınız soğuk havaların vazgeçilmezi..tşklerr:)

    YanıtlaSil
  11. Az once yaptim corbasi, tek kelimeyle super oldu. Bildigimiz domates corbasinin icine biraz yesil mercimek ekleyerek cok degisik bir lezzet yakalamis oluyoruz. ustune de kitir ekmekle super oldu, tesekkurler tarif icin, degisik tariflerin devamini bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  12. Tarifinizi bugün denedim.Kalan mercimek yemeğimi çorbada kullandım.Çok lezzetli oldu.Teşekkürler.

    YanıtlaSil